Hem > På resande fot > Barcelona

Barcelona

…It was the first time that we met.

Nu är det inte långt kvar. Om 24 timmar ungefär befinner jag mig i Barcelona och ska träffa en massa människor jag aldrig träffat tidigare. Jag som aldrig tidigare varit i Spanien (bortsett från Kanarieöarna) ska nu äntligen som 27-åring äntligen få ta del av det landet som svämmats över av svenska turister framförallt mellan 60-80 talet.

Min värdfamilj har jag inte träffat sedan 2001, det var ju några år sedan det. Och de andra studenterna har jag aldrig träffat förutom en tyska under några dagar som de hade efter mig.

Jag har inte packat ännu men köpt en massa kläder inför resan, så nu har jag bränt klädbudgeten för i år. Jag brukar inte köpa kläder särskilt ofta men idag slog jag till på allt.

Detta betyder ju att jag inte kommer att blogga något under denna veckan, men bear with me om jag är på det humöret kanske jag förgyller min blogg med en bild därifrån. Har sett att andra verkar göra så med sina bloggar 🙂

Idag har jag varit med när mina sommarturnékollegor åkt iväg mot Sundsvall, samt haft besök från min gamla ”roomie”. Bara kul. Men nu måste jag njuta av mitt liv. Kanske ska sätta på Freddie Mercurys och Montserrat Caballets monsterhit BARCELONA på högsta volym.

Barcelona – with such a beautiful horizon!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar