Hem > Allmänt > Inte trodde jag att det skulle få sånt genomslag

Inte trodde jag att det skulle få sånt genomslag

Under tiden min blogg låg i träda, skrev jag ett litet inlägg på Facebook den 23:e november. Det var ett brev som jag adresserade till Vinter, Fader Frost eller Kung Bore som tydligen också är ett passande namn för årstiden.

Brevet löd så här:

Hej Vinter.

Jag har hört talas om dig. Du brukar vara kall, mysig och vit och sprida lite julstämning. Det vore roligt om du besökte Göteborg någongång. Vi är en trevlig stad och vi saknar dig.

Din kompis Höst är visserligen också fin så där i början. Han skiftar färg på träden och gör det vackert, men han stannar alltid så länge här i Göteborg. Och nu så har han börjat att gråta floder. Det slutar inte.

Jag vet inte vad jag ska säga till Höst, vill inte såra honom mer, men det vore kul om du i alla fall kunde ge oss ett besök innan Vår tittar förbi. Då är det så många som inte vill veta av dig. Min lågstadielärare sade alltid att det var viktigt att komma i tid. Så snälla vinter kom nu, innan det är försent och vi tvingar Vår att köra iväg dig.

Med vänliga hälsningar
Carl Johan

Man kan ju inte påstå att det varit barmark på senaste tiden. Och när jag tittar ut på min terrass ser det ut på detta vis.

Jag som inte trodde att sådant där fungerade!

Nu ska tusan i mig börja skriva till Tomten också. Hmm, ”Kära tomten, i år har jag varit en riktigt snäll pojke…”

Nej, nu ska jag leta fram papper och penna. Vi ses!

Kategorier:Allmänt Taggar:, ,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

