Hem > Allmänt > Supercalifragilisticexpialidocious

Supercalifragilisticexpialidocious

Jag har länge funderat på att skriva något om min fruktansvärda stavning i den här bloggen.
Till mitt försvar kan jag säga att jag faktiskt är riktigt duktig på att stava. Titta bara på följande svåra ord som jag lyckats bemästra stavningen på (förhoppningsvis):

parallell, manschauvinism, Schweiz, lasarett, barack, obama, lugn men framförallt Supercalifragilisticexpialidocious.

Så vad vill jag då säga? Jo jag vill såklart berätta för er som tror att jag stavar dåligt att så inte är fallet. Jag skriver snabbare än Lucky Luke drar (och ni vet att han drar snabbare än sin egen skugga, va?) vilket gör att min hjärna inte hinner med och att fel tangenter trycks ned. Eftersom dessa inläggen förmodligen bara läses en gång och då säkert lite slött. Jag menar, jag orkar ju inte ens läsa igenom dem själv när jag skrivit klart dem. Så då tänkte jag att det inte gör något om det dyker upp lite fel här och där. Jag korrläser aldrig utan väljer att publicera det direkt.

MEN!!! Bara för att så har jag nu korrläst denna texten innan jag publicerade den, så den ska inte innehålla några fel. Inte ens på ett ord som Supercalifragilisticexpialidocious.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

