Hem > Allmänt > Sverigedemokraterna i valet, byråer i kvalet

Sverigedemokraterna i valet, byråer i kvalet

Sverigedemokraterna uppges vara villiga att betala den byrå som gör deras valfilm för 2010 en miljon kronor. Trots detta har 13 av 15 tillfrågade byråer tackat nej. Det har såklart att göra med Sverigedemokraternas tydligt främlingsfientliga profil även om den numer är mer sminkad än vad som gällt tidigare. Dock har det relativt nyligen bevisats, det som många anade, att Sverigedemokraterna enbart är ett sminkat svin. Bakom sminket är man liksom smutsiga ändå. Enligt Sverigedemokraterna har byrån erbjudits anonymitet, men som en kommentator på Resumé skrev. Byrån kommer snabbt att avslöjas via Flashback ändå. Det blir snarare intressant att se hur byråns övriga kunder kommer att reagera, om byrån ens är svensk vill säga. Jag tror inte kunderna skulle reagera lika häftigt om det nu är en dansk byrå.

Jag skulle kunna skriva mer om det hela och vad detta beror på, men ber er istället titta på vad Florida-Nina skriver. Det är ju liksom onödigt att upprepa mina åsikter och tankar en gång till eftersom de på pricken stämmer överens med mina egna.

Istället gläds jag idag åt att Sverige tagit sitt första OS-guld på fyra år 🙂 Ja, jag vet det är svårt att låta kortare tid passera, men ändå. Grattis till Charlotte Kalla.

  1. 16 februari, 2010 kl. 06:45

    Ett guld är alltid ett guld och bör firas i varje hem och stuga. Hurra för Kalla!

    Visst är det märkligt att man kan välja att arbeta som anonym. Glad att jag inte jobbar på den byrån 🙂

  1. 16 februari, 2010 kl. 19:01

Kommentera

