Hem > Allmänt > Calle fick Sveriges svenskaste jobb

Calle fick Sveriges svenskaste jobb

Ja, det var ju inte jag som fick Sveriges svenskaste jobb, tyvärr. Men, det gör inget. För jag bokade upp mig med en massa annat nu i sommar. Bland annat så gäller det ett nytt jobb för Svenska kyrkan och att sköta den externa on-linekommunikationen under deras kommande sommarkampanj.

Jag vill gratulera Calle Boman, som fick jobbet, och hoppas att det går bra för honom och Filip på deras resa genom Sverige. Det gör det säkert, även om jag ställer mig tveksam till varför Calle Boman, som nu ska agera språkrör för STF genom Sverige i två månader, har skyddade uppdateringar på Twitter. Jag kommer att återkomma till Sveriges svenskaste jobb lite då coh då under sommaren för jag tycker konceptet är kul. Även om det rör sig om en rip-off på det australiensiska ”Best job in the world” så tycker jag ändå att det finns stora skillnader, till STF:s fördel i detta fallet, förutom möjligen lönen då. Man får till exempel resa runt och inte stanna på samma plats hela tiden.

Nu är det dags att stänga ner skärmen och gå ut och njuta av vädret i Uppsala under Sveriges svenskaste dag, nationaldagen. Även om jag tror att Sveriges egentligen svenskaste dag inträffar om 13 dagar. Midsommarafton.

Dessutom EU-parlamentsval imorgon, gå och rösta om ni inte gjort det redan. DET, det är en order.

  1. Henrik
    6 juni, 2009 kl. 14:25

    Hej, det är inte Calle Boman som har fått jobbet. Det är Calle Enström.
    Han kommer använda kontot @stfturist

    Mvh Henrik Frenne

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

