Hem > Allmänt > Är det bara jag som tycker att detta är knäppt?

Är det bara jag som tycker att detta är knäppt?

Sitter och ser på söndagsparty med Filip och Fredrik för första gången. Programmet har jag inte sett tidigare för konceptet har inte lockat mig. Dessvärre är inte programmet något vidare, men nu till saken.

Producenten? Pål Hollender går motvilligt med på att låta sig tatueras av Fredrik Wikingsson, som aldrig tidigare utfört en tatuering, om de tatuerar ett litet hjärta på ett diskret ställe.

Pål förses med ”bruslurar”, så han inte hör något. Varpå Filip och Fredrik spelar hänga gubbe på kroppen och Filip försöker lista ut ordet navkapsel. Så nu har Pål en hängd gubbe och _avk_ p__l strax under höger axel.

Kul för Pål? Kan jag inte svara på, men själv hade jag blivit vansinning (men, å andra sidan, hade jag inte gått med på det från början)

Bra TV? Enligt mig, nej!

Vad tycker ni? Är det bra TV eller är det bara knäppt?

  1. Fredrik
    10 maj, 2009 kl. 21:18

    Har inte sett kvällens avsnitt, får se det på nätet efter hockeyn, så det kan jag inte uttala mig om. Men där emot så gillar jag konceptet o tycker att de tidigare avsnitten har varit hur bra som helst. Jag säger att det är bra tv. Att se Kevin Bacon o Torsten Flink (på knackig engelska) ha en Strindbergs dialog, var hur grymt som helst. Jag tycker inte att de förtjänar all dålig kritik som de har fått, det görs så mycket annat som är mycket sämre tv…

    Jag hade nog oxå blivit vansinnig om nån hade kört hänga gubbe på min axel…

  2. Orvar
    10 maj, 2009 kl. 22:08

    Hur kan du INTE tycka detta är bra TV? Årets händelse inom TV, enligt mig.

  3. 11 maj, 2009 kl. 07:45

    @Fredrik Jag kan säga att det tog väl sig lite framåt i programmet och det var trevligt att se de intervjua han Zac? från Scrubs. Men i övrigt var det inte så roligt som jag sett de tidigare. (Boston Tea Party & Ett herrans liv) En annan sak jag inte förstår är att programmet sägs gå live och ändå så är det textat på Svenska. Hur kan detta gå ihop?

    @Orvar Jag tror bara att vi har två helt skilda åsikter. Men tack för svaret. Nu vet jag att det finns folk som inte tyckte detta var knäppt och det efterlyste jag ju 😉

  4. Fredrik
    11 maj, 2009 kl. 14:42

    Visst kan jag hålla med om att söndgas party inte är i samma klass som Boston Tea party o Ett herrans liv. Men det är ett nytt o spännande koncept, hade varit svårt att få amerikanska celeberiteter att komma till Sverige, såvida de inte är här på en PR-turne. Med lite finslipning så kan det bli ett riktigt bra program.

    Antar att de har någon som är väldigt snabb på tangentbordet, eller så sänds det med en viss fördröjning. Men är det inte bara de bandade inslagen som är textade? Har inge minne av att intervjuverna i soffan är textade. Men som sagt så har jag inte sett gårdagens program än.

  5. 11 maj, 2009 kl. 14:47

    @Fredrik Absolut. Konceptet är mycket intressant och väldigt skruvat på något sätt. Att göra en talk show för svensk TV i USA och sedan bjuda dit svenska och amerikanska gäster. Och, med gårdagens program i minnet, var det ju inga avdankade dussinlirare till amerikanska B-kändisar som kom dit (Miss Piggy kanske då:-) Så, det kan säkert ta sig, det var mer tatueringen som jag reagerade på mest.

    Angående textningen så var det text även i studion och det var ingen som ”live-texta” då man kunde se vad som skulle sägas sekunden innan (som man kan när man läser en textremsa) Det är någonting där som inte verkar stämma,

  6. Fredrik
    11 maj, 2009 kl. 18:31

    Kollade pris på avsnittet o jag har svårt att förstå hur Hollender går med på att bli tatuerad, han måste ha fått bra betalt. Kan förstå dina tankar om tatuerings delen, men det har ändå ett visst underhållnings värde, även om det är litet.

    Angående textningen måste de följa ett strikt manus, men det känns alldeles för spontant för det, så jag skulle satsa på att de sänder med en viss fördröjning och har en som är väldigt flink i fingrarna.

  7. 11 maj, 2009 kl. 19:06

    @Fredrik Ja, som sagt det är ju väldigt knäppt att spela hänga gubbe på någon och ta det så lättvindigt, eller så är det fejk alltihopa. Fick en fejkkänsla över mycket kring det programmet. Inklusive textning.

  8. Fredrik
    11 maj, 2009 kl. 19:19

    Det kändes lite fejk över tatueringen, vi får be Hollender att visa den om vi springer på honom 🙂 Fast det måste ha varit live eftersom de nämnde hur det hade gått i hockeyn.

  9. 11 maj, 2009 kl. 19:35

    @Fredrik Jag tror som du säger, på några minuters fördröjning. Har du några connections inom den sfären? Skulle vilja veta om det var värt det för att offra sig för ”konsten”…

  10. Fredrik
    11 maj, 2009 kl. 22:28

    Några kontakter har jag, ska se vad jag kan gräva fram om sändningen, tyvärr så har jag inga vad det gäller Hollender vad jag vet iaf.

  11. 12 maj, 2009 kl. 07:39

    @Fredrik Hmm, jag ser fram emot att höra ett resultat senare 😉

  12. info
    12 maj, 2009 kl. 15:31

    Programmet sänds med 50 sekunders fördröjning, enbart för live-textarnas skull. Detta förklaras dessutom mycket pedagogiskt av Kurt Olsson i första avsnittet av Söndagsparty.

  13. 12 maj, 2009 kl. 16:03

    @info Vem är du? Har du annan info, eller är det bara vad Kurt Olsson sagt som du vidarebeordrar. Vore kul om du vet vad som är fejk och inte i programmet.

  14. Fredrik
    13 maj, 2009 kl. 16:25

    Kan bekräfta det som info säger. Har däremot inte lyckats få fram hur vida tatueringen är fejk eller inte.

  15. Ingelög
    18 maj, 2009 kl. 11:32

    Hej!
    Det är definitivt inte bra TV att tatuera någon ”hänga gubbe” när personen ställt upp på ett ”litet hjärta” av någon som aldrig tatuerat förut, för att vara schysst och tillmötesgående mot programledarens program-idé. Nej ,det är förnedring! Som om Pål Hollender inte blivit tillräckligt förnedrad i sitt liv tidigare … Dessutom fegt då att ge sig på en sådan person … Det är ju dagis-nivå på många av deras inslag, och av vad de väljer att få ut av gästerna. De har topp-gäster men blajar många gånger bara bort dem .. Pinsamt. Och bara den saken att som igår, ta dit en populär favorit från Idol- charmiga Johan Palm- men han ska inte sjunga alls ,utan bara bli omstylad, till en stil som inte alls är han, ja blir chockad, besviken och illamående av Filip och Fredrik, gång på gång, urg.

  16. Jag igen ..
    18 maj, 2009 kl. 11:35

    Huruvida det förresten var fejk el äkta ,gick ju ej att avgöra, men det såg ut och lät äkta iallafall, om de kan gå ut med att det var fejk så hedrar det dem litegrann, men jag tror oddsen är 1 mot 99. Tyvärr …

  17. 18 maj, 2009 kl. 12:13

    @Ingelög Jag håller med dig. Nu har jag faktiskt inte sett mer än nämnda avsnittet, var inte särskilt lockad av att se programmet i söndags.

    Du får gärna uppdatera mig lite på Pål Hollender, vad har hänt med honom tidigare? Namnet var bara bekant för mig, men jag har ingen direkt koll på honom. Problemet är att jag egentligen gillar Filip och Fredrik, de är smarta killar, men deras produktioner är antingen fantastiska eller usla i mina ögon. Deras koncept bygger ju hela tiden på att de är på gränsen i allt de gör.
    Jag gillade 100 höjdare, Sveriges roligaste ögonblick och boken som följde på serien. Men deras ”genombrottsprogram” (Ursäkta röran vi bygger om) var inget för mig och vad det verkar så är det ungefär samma koncept som nu går i femman på ”Ballar av Stål”. Nej, att medvetet göra folk arga på TV är inget som lockar mig att titta i alla fall.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

