Hem > I bloggvärlden > Com Hem, vi börjar om igen.

Com Hem, vi börjar om igen.

Åh, en låttitel smög sig in i titeln igen. Denna gången bara för att jag ville sprida vidare några visa ord som Hans Kullin skrivit om ett av de mest *host* populära och uppskattade varumärkena i Sverige. Tänk ändå vad viktigt det är för företag att hinna före på Twitter innan deras varumärken kapas. Com Hem är så sena. Som Kullin skriver kommer inte folkstormen mot Com Hem att upphöra om företaget Twittrar med kunderna, men det lär lugna ner en del av dem som just nu ondgör sig över företaget på internet.

Kom ihåg: Det som skrivs på internet, stannar på internet. Att många trashar ett varumärke på nätet innebär att det syns i sökmotorerna även för den ”vanlige” som inte är så insatt i bloggar och Twitter. Så det är inte bara Twittrare och bloggare som skapar en klubb för inbördes beundran och avsky mot Com Hem som får del av budskapet.

Com Hem har stora imageproblem och är ett väldigt illa omtyckt varumärke generellt. Men nu är det dags att se om de kan göra något åt situationen och inte bara sprida sitt budskap med dysfunktionella dockor i det där Com Hem-huset som ingen egentligen vill bo i.

Annonser
  1. 8 maj, 2009 kl. 10:42

    Hej,

    Ett bra inlägg. Vi tar åt oss och bygger för ett bättre Com Hem.
    Jag finns på twitter.com/ComHemAB för att lyssna, informera och vägleda.

    Med vänliga hälsningar,

    Samuel Garlöv
    Com Hem

  2. 8 maj, 2009 kl. 14:28

    @Samuel Intressant att se er på Twitter och hur utvecklingen blir

  3. kelaren
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: