Hem > I Nyheterna > LO-tidningen censurerar kommentarer?

LO-tidningen censurerar kommentarer?

I torsdags så skrevs det om mig i LO-tidningen. Artikeln i sig var jag väl sådär nöjd med. Det är alltid roligt att bli publicerad fast det fanns en del mindre passande reflektioner i artikeln, min kritik av artikeln finns här.

Då jag tyckte att det kändes nödvändigt att kommentera artikeln och innehållet började jag fila på ett inlägg (som max fick ha 400 tecken, helknäppt enligt min mening). Så efter den obligatoriska registreringen för att få kommentera skrev jag följande text. Jag valde nämligen att spara den, då jag hade på känn att något skulle gå fel.

Jag kan rekommendera alla som vill marknadsföra sig att skriva en blogg. Självklart måste man vara försiktig med vad man lämnar ut om sig själv på internet. Det känns som om inte det riktigt kommer fram när Ottahal skriver. Dessutom kan man blogga anonymt också.

/Carl Johan Magnusson

https://merkaptan.wordpress.com”

Denna kommentar skrev jag sent på fredagkvällen då jag fick meddelandet att kommentaren måste granskas innan de publicerar den. Eftersom jag då antog att ingen sitter och granskar kommentarer under helgen (ändå konstigt, kommentarer är ju en färskvara), räknade jag med att kommentaren skulle läggas upp under måndagen, men så har inte skett. Då jag inte kan se något i min kommentar som kan föranleda censur är jag mycket förvånad. Så antingen har de inte granskat kommentaren ännu (trots att de haft tre dagar, varav en arbetsdag på sig) eller så censurerar de helt enkelt mitt inlägg.

Min fråga till LO-tidningen är helt enkelt: Varför?

Min andra fråga är: Varför vill man förhandsgranska kommentarer från användare som redan registrerat sig för att få tillstånd att skriva kommentarer?

Nu får vi väl se om LO-tidningen är lite mediesociala och själv kan tänkas hitta till mitt blogginlägg, annars får ni gärna tipsa dem.

  1. 28 april, 2009 kl. 10:20

    Kommentars- och användaradministrationen har vållat oss en del bekymmer. Vi hoppas problemen ska vara lösta den här veckan. Bland annat ska det resultera i att det registreringsprocessen blir tydligare och att kommentarer från registrerade användare publiceras utan förhandsgranskning.

    Så särskilt mediesociala har vi inte varit hittills men vi bättrar oss.

    Din kommentar är i alla fall godkänd nu. Censur var det aldrig tal om.

    /anders (webbredaktör på LO-Tidningen)

  2. 28 april, 2009 kl. 10:42

    Tack Anders

    Jag hade faktiskt inte väntat mig ett svar och inte särskilt inte så snabbt.
    Det låter bra!

  1. 28 april, 2009 kl. 10:55

Kommentera

