Hem > Allmänt > Till de Ensamma

Till de Ensamma

Jag gick ut ikväll ett kort ärende bara för att införskaffa lite hämtmat för att ”fira” min artikel.  Så när jag går på Avenyn så stannas jag av tre ungdomar. Mina första tankar är följande: Nu vill de här fredagsfirarna fråga om jag har en cigg, om jag har eld, om jag kan köpa ut cigaretter eller något annat jag inte alls hade lust med.

Men, jag hade så fel. Och det är jag så glad för. Ungdomarna erbjöd mig en hembakad kakbit och gav mig sedan ett pappershjärta med den fina texten:hjärtebudskap

Detta gjorde mig riktigt glad. Tanken på att jag ens tänker ”åh, vad jobbigt” när man möts av tre ungdomar en kväll får mig att skämmas för mig själv och min tro på mänskligheten en fredagkväll. Jag vet ju att de allra flesta människor vill väl.

Jag frågade dem varför de gjorde detta. De ville bara sprida glädje sa de. Och vilken glädje det blev för mig.

Tyvärr var jag bara ute på ett kort ärende och hade lämnat mobilen hemma, så det blev ingen bild på fredagshjältarna. Men jag hoppas att de läser någon blogg som skriver om dem, så sprid gärna vidare kärleksbudskapet. Inte bara för de ensamma, men alla människor behöver känna sig uppskattade.

Ni anonyma ungdomar, ni blev mina fredagshjältar. Tack!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

