Hem > Allmänt, I bloggvärlden > Where Have All the Flowers Gone

Where Have All the Flowers Gone

Jag vill börja med att säga att den merkaptanska blomman har varit väl frånvarande från blogghimlen på senaste tiden. Detta beror på att jag har haft en del annat att göra vid sidan av och inte kunnat ha något fokus på bloggandet. Det finns uppslag, men just nu är tiden knapp då saker som att söka arbete och lite avslutande fastekampanjsarbete tagit en hel del tid.

Det finns ju trots allt mycket att göra AFK/IRL också 😉

Jag skulle dock vilja påminna om Svenska kyrkans fastekampanj om rent vatten som en mänsklig rättighet. Ni hittar mina tidigare artiklar om ämnet här, härhär och här. Min insamling hittar ni här. Genom ett enkelt SMS kan du bidra med 50 kronor för att ge människor som har det tufft en drägligare värld. Det går lika bra att starta en egen insamling som att bidra till min eller någon annan.

Två stora orsaker till att vatten är en viktig människorättsfråga:

  1. En del krig har olja som tydlig orsak. Det finns också en hel del krig där vatten är en av orsakerna till strider.  Särskilt tydligt är det på Västbanken.
  2. Om vattentillgången ökar innebär det att fler barn slipper spendera långa dagar med att bära vatten och istället har en möjlighet att gå i skola.

Det är nu bara några dagar kvar på kampanjen. Inte för att jag vill låta sån, men vet du med dig att du röstade på Caroline af Ugglas i melodifestivalen så har du verkligen råd med detta också 🙂

Så, jag beklagar att mitt bloggande nu inte blir så frekvent som tidigare, men jag hoppas snart vara tillbaka i gammal god form.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

