What’s Up?

Fick upp ögonen för Currents skämtsamma syn på Twitter via Åkestam Holst Fabriken

Rätt kul måste jag ändå medge

Videon i sig väcker en diskussion som jag ska skriva upp på min ”To write-lista” och då gäller det två frågor

  1. Min erfarenhet är att Twitter används mer till att dela länkar och tycka till om saker än att beskriva vad man i själva verket pysslar med för stunden. Stämmer det med er?
  2. Vi som spenderar dagarna med att stirra på en datorskärm och sedan när vi kommer hem stirra lite till på den. Påverkar det vårt sociala liv IRL/AFK* (vilket som nu är mest ”inne” att använda?)  positivt eller negativt. Eller har det ingen betydelse alls. Blir det som i den utmärkta reklamfilmen för Jämtkraft nedan?

Jag ska fundera på det i ett annat inlägg.

* Fotnot: För er som inte känner till förkortningarna står IRL för In Real Life och AFK för Away From Keyboard. Båda uttrycken syftar alltså till vad man gör när man inte sitter framför datorn.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

