Hem > I reklamvärlden, Ishockey > Ring Ring

Ring Ring

Länge har Telenors olika reklamfilmer på temat ”olika sätt att kommunicera” rullat runt i etern från Garbergs. Och de sätter sig nu. Jag gillar dem! I veckan har jag slösurfat lite på Youtube och fastnat i diverse filmer med reklamblock från svunna tider. De flesta är riktigt dåliga. Men det var ju så länge sedan så man blir allt rätt nostalgisk när man tittar på dem.

Så det som skiljer många av de reklamfilmer som syns nu är framförallt en ökad kreativitet och, det är klart i reklam-tv:ns ungdom misstänker jag att många reklamfilmer dubbades till svenska på grund av resursskäl. Nu ser vi färre tyska reklamfilmer för rengöringsmedel eller kolor dubbade till svenska men de finns.

Förutom Garbergs Telenor-filmer är jag just nu också väldigt förtjust i 3:s en bra deal. Skulle ni mot förmodan ha missat några av filmerna finns de att beskåda här nedan. Njut av reklam med hög kvalitet!

Lite off-topic kan jag ju nämna att Frölunda leder med 3-1 i matcher. Tyvärr begicks det ett riktigt vidrigt domarmisstag i matchen som spelades ikväll. Tänk om Hockeyligan kunde sponsra domarkontrollanten på läktaren med en mobiltelefon. Kanske Telenor kan göra en reklamfilm på ”kommunikation inom Ishockeyn”. Det skulle vara ”en bra deal”.

Men förhoppningsvis hade Frölunda inte haft några problem i att vinna matchen ändå. Det är ändock knappt så jag vågar skriva något om det, för senast jag skrev om Frölunda i SM-slutspelet åkte de på storstryk. Sedan dess har jag inte nämnt det och så har det gått bra. Vi får väl se vad som händer nu, skrockfull som jag är.

  1. syster yster
    12 mars, 2009 kl. 09:18

    Ja det var roliga reklamfilmer!
    Själv har jag som du vet just nu fastnat för comviq-duvan, så otroligt rolig… ”grus, slät sten och lööööv, idag händer det grejer” haha

  2. dad
    13 mars, 2009 kl. 14:38

    Apropå reklam och PR. Har Du varit i kontakt med Sund Kommunikation.se ?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

