Hem > Allmänt > IQ

IQ

…kan räkna upp till hundra.

Det sägs att medelpersonens IQ ligger på 98-100. Så med detta i bakhuvudet och min önskan att sticka ut från medelsvensson så mycket som jag bara kan bestämde jag mig för att göra något jag nästan aldrig gör. Installera en test/lek/spel-applikation på Facebook. Så då bestämde jag mig för att ta det ytterst ”vetenskapliga” testet för att se ifall jag stack ut från medelpersonen.

Mitt resultat var 129 och jag lyckades med det resultatet hamna trea i min vänkrets. Hmm. Burger Kings gamla kampanj om att man skulle göra sig av med tio ”vänner” på Facebook för att få en gratis Whopper ser jag nu i helt nya ögon.

Jag skulle ju inte bara  fått en gratis hamburgare! Då jag skulle gjort mig av med ”obekväma” vänner hade jag dessutom blivit smartast i min vänkrets 🙂

  1. kelaren
    9 mars, 2009 kl. 19:29

    så du vill inte vara min vän längre…

  2. 9 mars, 2009 kl. 19:51

    Hehe, vilken tur att Burger Kings kampanj har gått ut. Nu känns det inte lika lockande längre 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

