Hem > I bloggvärlden > Grumpy Old Men

Grumpy Old Men

Ja, nu har jag då sett programmet Babel, med Mymlan, PM Nilsson och Jan Guillou. Det som framkommit är inte egentligen något nytt. Guillous budskap får man reda på redan i en av de artiklar som föregått  debatten och det som framkommer i TV-rutan är ungefär detsamma. Mymlans åsikter speglas tydligt av det hon tidigare skrivit om. Så egentligen inget nytt under solen. Men, här finns en hake! Och den som beskriver det bra är Ulrika Good. När Guillou pratar om ”riktiga medier” är han ute på lite djupt vatten. Som Ulrika skriver:

”Hade det varit roligt om han hade sagt den riktiga trosuppfattningen?
Eller den riktiga politiska uppfattningen?
Att kunna med att sätta sig på hästar som förespeglar det rätta, sanna och riktiga när man kommer från en tidning vars huvudsakliga nyheter nästan uteslutande handlar om dokusåpekändisar, dolda sjukdomar, programledarskandaler och kungabarn är arrogans gränsande till idioti.”

Jag förstår att man säger ”gammelmedia”. Jag har själv tyckt att ordet är käckt, men det är inte egentligen ett korrekt ord heller. Vi har ord som traditionell media, massmedia och industriell media att använda i dessa fallen. Vi kan använda dem. Men, all media är riktig. Det finns ingen låtsasmedia, åtminstone inte om den publiceras någonstans.

Själv så räknade jag med större mothugg, när jag skrev mitt inlägg om FRA-käbbleriet och mitt stöd för DN. Uppenbarligen så har jag för höga tankar om mig själv och tror att alla vill läsa min blogg, men det är ju faktiskt så att i sammanhanget är jag trots allt en väldigt liten bloggare som inte gör så stort väsen av mig… i nuläget 😉

Hur som helst Mikael Nilsson kom med intressanta synpunkter på inlägget och andra infallsvinklar. Alltid kul när man ser att någon engagerar sig i det man skriver även om personen inte håller med mig i alla lägen.

Nu börjar mitt arbete för Svenska kyrkans Fastekampanj på riktig ta fart. Nu gäller det bara att hoppas på resultat.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. 14 mars, 2009 kl. 15:07

Kommentera

