Hem > Allmänt > Music, Music, Music

Music, Music, Music

Jag brukar alltid säga att jag tittar sällan på TV, och det gör jag. Det bästa som finns är WebTV. Nu vet jag att i samma stund som jag skrev ”det bästa som finns” kan komma på en mängd saker som jag faktiskt tycker är bättre än Web-Tv. Web-TV är bra, eller ja Web-TV är ok. Det är i alla fall inte dåligt. Det skulle kunna vara en rätt bra grej. Web-TV är rätt kasst. Faktiskt så är det riktigt illa. Det västa som finns är Web-TV, BU!

Nej, då det var bara en homage till Mupparna ovan. Som sagt, TV-tittandet har flyttats från TV:n till datorn. Själv har jag inte sett ett enda program av melodifestivalen men vet redan att Star Pilots bidrag Higher är misstänkt lik Waiting For a Star to Fall med Boy Meets Girl. Fantastiskt vad man kan få del av trots att man inte bänkar sig på lördagskvällen framför TV:n.

Det finns några program jag verkligen tycker om att se. Just nu är de två stycken. Det ena är Hjärnstorm med Henrik Fexeus och det andra är Musikministeriet. Musikministeriet ställer känslorna/bilderna/tankarna kring musiken i centrum de gör intressanta experiment som man känner att man skulle viljat komma på själv. Det får mig att just nu gilla Musikministeriet mycket (vilket jag i och för sig gjorde redan första säsongen).

Hjärnstorm är ett helt eget kapitel, som jag kan ta någon annan gång. Jag är väldigt fascinerad av all form av mänskligt beteende. Man kanske skulle läst beteendevetenskap istället 🙂

  1. 4 mars, 2009 kl. 09:14

    Om du gillar Hjärnstorm och Henrik Fexeus borde du kanske ta en titt på originalet Derren Brown och hans Trick of the mind. Det är nästan pinsamt att se hur Fexeus kopierar Brown.

  2. 4 mars, 2009 kl. 12:18

    Jo, jag har sett lite på det på Youtube. Men om han (Fexeus) kan göra liknande saker tycker jag det inte är särskilt pinsamt. Jag ser det snarare som så att han visar en svensk publik något de inte skulle sett annars (kanske). Därmed ökar ju också intresset för att ta del av Derren Brown’s mind-tricks.

    Fast det är inte de grejerna jag tycker är bäst i Hjärnstorm. Det känns som om han gör några show-off nummer, utan att förklara de bakomliggande orsakerna. Det är de grejer som de analyserar som är riktigt spännnande.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

