Hem > I bloggvärlden > Bandstarter

Bandstarter

Klockrent från Springtimebloggen om något som börjat florera runt i Anders Sjömans bekantskapskrets på Facebook. För alla er som när popstjärnedrömmar, jag gör det definitivt. Så finns nu den rätta metoden att genom sociala medier på tio sekunder ta fram gruppens namn, titel på debutalbumet och omslagsbild på densamma.

Jag brinner ju för mitt stora pianointresse och har alltid velat ha ett band. Jag hade ett när jag gick i gymnasiet 🙂 Skulle jag vara soloartist skulle mitt artistnamn vara ”Siege” en ihopdragning av CJ. Mitt debutalbum skulle heta: ”It takes two to tango” och framsidan skulle vara den där exempelbilden från Windows XP med solnedgången, Ni kanske vet vilken det är:

solnedgang

Men det var ju som soloartist. Som popband kommer jag att spela keyboards i ”The Augusta Chronicle” och så här ser vårt debutalbum ut och titel:

Impossible with the greatest caution

Impossible with the greatest caution

Så nu söker jag bara en sångare, en gitarrist, en trummis och en basist. Men jag har alltid velat ha en blåssektion med, så länge vi inte kör i knäppa b-tonarter, vilket blåsare har en förkärlek för… och så några backupsångare.

Skicka in era ansökningar till mig och joina The Augusta Chronicle, på vår väg att ta över världen med vår musik.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

