Hem > Allmänt > A Change Would Do You Good

A Change Would Do You Good

Alla har kommenterat den kungliga förlovningen idag på sina bloggar så jag känner att mina åsikter i frågan inte behövs. I synnerhet eftersom min reaktion när jag läste Aftonbladets löp (på Twitter!) var: ”Jaha, ok.” Så med det vill jag härmed lämna kungliga förlovningar och feta tisdagar.

Idag har jag lyckats med att exportera min gamla blogg över till denna bloggen. Helt fantastiskt bra, bortsett från att bilderna inte kom med och att det ser lite kaiko ut annars. Men överlag så kan man ju i alla fall läsa alla mina inlägg på samma ställe nu. Jag har ändå inte så mycket bilder på min blogg så det blev inget jättestort problem. Personen jag ska tacka är Johan Börjesson på Valentin&Byhr, men kanske främst skaparen Tomas Wiell. För er som vill ha skriptet sprider jag det gärna vidare och du hittar det här. Detta skript konverterar din blogg.se-blogg till WordPress.

Jag ska se om jag inte kan lösa problemen med bilderna på något sätt, men det återstår att se. Diskussionen kring blogg.se-konverteringen och varför blogg.se kan vara en mindre angenäm publiceringsdomän kan man läsa här.

Idag har jag varit på mitt första möte hos Svenska Kyrkan i Uppsala. Jag ska ha ett frilansjobb där i ett par veckor som marknadsförare för deras Fastekampanj i olika sociala mediekanaler. Kampanjen handlar om att uppmärksamma vattenbristen i tredje världen. Detta är något som Svenska Kyrkan länge engagerat sig i. I nuläget går över en miljard människor på denna jord utan tillgång till rent vatten. Med hjälp av företag, organisationer och privatpersoner kan Du med hjälp av Svenska Kyrkan göra skillnad. Mer om kampanjen kommer ni definitivt att få reda på senare.

Nu sitter jag på det sista tåget från Uppsala till Stockholm efter att ha hälsat på min lillasyster hela eftermiddagen och kvällen. Jättekul! Det kanske är bra ibland att lämna datorn och göra något annat och att inte få dåligt samvete när man inte hinner läsa alla bloggar man prenumenerar på så noga som man egentligen vill. Nu vågar jag väl inte skriva mer om bloggstress med risk för att få Linda Skugge på mig. Wow, så hann jag avhandla den stora bloggnyheten också i en mening. Skönt då behöver jag inte blogga mer om det.

Men på temat stress, Daniel Feldt skrev på Twitter för några veckor sedan:

”Att försöka hinna med i Google Reader är som att ösa Titanic.

Så sant så sant!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

