Hem > Allmänt > Efter plugget

Efter plugget

Det fixar sig alltid…

Har nu kommigt hem från examenshallabaloot, och förgäves letat efter den kabeln som för över bilder från min mobiltelefon till datorn, men den har tydligen farit på villovägar. Därför kan jag inte fotografera mitt fina diplom jag erhållit idag från IHM Business School, och mitt fina avgångsbetyg med övervägande VG i betyg.

Dagen har varit fantastisk. Först lunch hos Urban, och det var ingen dålig lunch. Två apertizers först som bestod av en ost som jag inte kommer ihåg namnet på nu tillsammans med tryffelolja och honung. Men sedan, den fantastiskt goda semifrysta Caiprinhan tillsammans med rökta laxtärningar på en sked. Utmärkt! Till lunch drack vi sedan ett ett rödvin och åt ankbröst på rotfruktsbädd av fänkål, sparris och morötter tillsammans med russindressing och vitvinssås. Som tillbehör tillkom en palsternacksrisotto med ungsgratinerade körsbärstomater. Kort sagt det var mat som lika gärna kunde serverats på en lyxkrog, såååå gott. Och hade jag hittat den där fördömda sladden, så hade det funnits en bild på vår lunch också.

Efter en kort diplomeringssermoni så minglades det lite med snittar och mousserande i lokalerna innan vi valde att gå vidare till restaurangen Bauer på Götgatan och sedan vidare till Södra Teatern/Mosebacke.  Det var tevligt, men till slut kändes det som om det var dags att dra sig tillbaka. Och här ligger jag nu.

Imorgon är det ny examensfest. Denna gången hos min klasskompis Sofia. Det ska bli kul.

På en mer seriös not, kan jag säga att jag nu är färdig och diplomerad från IHM Business School. Det är nu jag ska övertyga er att jag kan en massa saker ni ännu inte har sett. Men jag ser verkligen fram emot att visa upp mina fördigheter för er.

Vad är det dem säger? Efter plugget, det fixar sig alltid, efter plugget det löser sig nog.

  1. Rookie Mom
    21 februari, 2009 kl. 16:14

    Skönt att höra att du kom hem välbehållen. Man blev ju lite orolig eftersom du lyckades komma bort mellan götgatsbacken & södra … 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

