Hem > Allmänt > Hello Goodbye

Hello Goodbye

Jag skulle vilja använda mig av The Beatles, Hello Goodbye i omvänd ordning. För imorgon är det nämligen hej då till IHM Business School och hej till arbetslivet.

Idag har varit en spännande dag och mest spännande har varit att jag ska göra ett PR-jobb för svenska kyrkan under två veckor. En mjukstart på arbetslivet kan man säga. Det har varit lite tomt på bloggfronten under ett par dagar nu. Igår hade jag inte någon kontakt med internet över huvudtaget förutom på förmiddagen. Sedan var jag upptagen med att träffa vänner jag inte sett på ett tag. Och nu väntar diplomering och fest i dagarna två, så det kanske blir lite mindre bloggande just då. Men sedan är jag nog på banan igen.

Något som jag alltid ser framemot på torsdagar är när Dagens Medias nyhetsbrev DIG utkommer. Jag slukar varje artikel som står där. Det är otroligt spännande att se utvecklingen och hur stort det börjar bli på allvar, när nu traditionella medier och sociala medier samkör. Eller gammelmedia som Ola Eriksson väljer att kalla de industriella medierna när han rapporterar om deras överlägsenhet i objektivitet vad gäller Pirate Bay-rättegången som pågår för fullt.

Det är också intressant att läsa samme Erikssons artikel om hur företagen måste använda sig av mikrobloggar tidigt för att undvika att få sitt varumärke kapat. Att registrera sig på de sociala mediernas olika nätverk är något som alla företag bör göra så snart de märker att de börjar växa, om så enbart för att behålla sitt användarnamn.

Nu är det 15 timmar kvar till dess att jag hämtar ut mitt diplom, eller  900 minuter. Något som kändes väldigt mycket mer avlägset när jag skrev detta.

Well, Hello World!

Goodbye IHM Business School, I’m prepared to fight!

PS. Frölunda slog Hv71 på bortaplan efter sudden, bra jobbat!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

