Hem > Jobb, Skola > Ska Vi Byta Grejer

Ska Vi Byta Grejer

Jag har varit helt frånvarande från den sociala mediehimlen nu i nästan fyra dagar! (blogg, facebook, twitter etc.) Anledningen till detta är att jag helt enkelt haft annat på tankarna och inte riktigt kunnat fokusera på det som sker ute i den stora vida världen.

Just nu spenderar jag min tid att lusläsa mediebloggar, söka lite tjänster men framförallt fixa till en bra presentation till examinationen på måndag. Idag är det hemarbete som gäller, även imorgon. På fredag gäller det genrep.

Igår var jag på After Work/School med några klasskompisar. Väldigt trevligt och upplyftande. Nästa steg är CV-verkstaden. Det är då man tittar på varandras CV:n och byter idéer. Ni vet hur det funkar…

– Oh, har du jobbat som varumärkesstrateg. Det låter ju sjukt bra. Det sätter jag i i mitt CV. Jag har suttit i kassan på Hemköp kan det vara något för dig? Du kan få det av mig, så sätter jag in en utbildning de åren istället. Har någon här gått på Handels?

Till slut har jag knåpat ihop ett CV, där jag utbildat mig på Handels, IHM, Harvard. Jag har tre examina: Kandidat, diplomerad yrkesexamen och en Masters Degree. Jag har jobbat som produktutvecklare på Coca Cola och Business Manager på General Electric. Under tiden har jag också hunnit göra några VD-tjänster på några av Sveriges största reklam och kommunikationsbyråer. Med den ringa åldern på 28 år måste jag säga att jag jobbat fort ändå.

Det är ju värre för personerna jag bytte CV med. De har gått från attraktiva, hungriga, välutbildade och välmeriterade arbetssökande till mindre anställningsbara. Ett sommarjobb här, ett ströjobb som postsorterare i några veckor men mest av allt kvalificerade navelpillare av högsta rang.

Men bytt är bytt och kommer aldrig igen.
Nu måste jag bara hitta nya vänner… Måste ju umgås med sådana som passar mina nyvunna meriter.

  1. Urban Johansson
    11 februari, 2009 kl. 15:05

    Hahaha… klockrent!

    Jag ger en treårig Ekonomisk Linje på gymnasiet mot en PhD vid Yale! Någon?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

