Hem > I bloggvärlden > Painted By Numbers

Painted By Numbers

Nu har jag på allvar kommit igång med KIA:s stora konkurrent. Nej, jag menar inte bilen utan självklart mätverktyget. Konkurrenten Google har blivit en stor hotbild mot KIA:s betaltjänst. Efter mycket om och men har KIA accepterat riktigheten i Googles siffror för någon vecka sedan eller så. Detta innbär att jag nu då såklart med gott samvete kan läsa Google Analytics siffror och känna att de stämmer. Trots att de förmedlar en positivare bild än vad min besöksstatistik gör från www.blogg.se.

Så med ett par dagars siffror i bagaget kan jag nu dra följande slutsatser om merkaptans besökare:

Genomsnittligt så kollar varje besökare på 1,26 sidor
Stannar 1 minut och 28 sekunder på http://merkaptan.blogg.se
Drygt hälften av er som läser på min sida besöker den för första gången (den siffran kommer att sjunka väsentligt när statistiken blir några dagar äldre, men ändå!)
Min sajt läses i Internet Explorer i 60% av fallen, Firefox 40%.
Trot eller ej, men jag har faktiskt haft en besökare från Singapore. Undrar hur länge han/hon stannade?
Resten av läsarna kommer från Sverige. Ni är utlokaliserade framförallt i Bromma???? och Göteborg men även Stockholm och Uppsala.
De flesta av er går direkt in på min sajt. Några av er kommer faktiskt från min kompis sida, kul att veta.

Ha en trevlig helg. Själv ska jag bänka mig framför Google Analytics, äta popcorn och chips och dricka Coca Cola, måste ju få reda på hur det slutar. Bara de inte avslöjar vem mördaren är. Jag tror inte jag är redo för det än.

Google gör säkert en tavla av alla de siffror de målar upp för mig!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

