Hem > I bloggvärlden > Getting Smaller

Getting Smaller

Mikroblogg är det senaste sägs det. När man inte orkar blogga längre texter såsom jag gör nu, så mikrobloggar man istället, precis som den twitterrutan som ni ser till höger om mitt inlägg här. Där kan ni följa mina vederhavanden i korta små meningar.

Tid är däremot något knappt. Mikrobloggning är sedan jag skrev meningarna ovan hopplöst ute. Kan något bli mindre än mikro?

Välkomna till Nanobloggen. Man skulle kunna säga som så att när en mening är överflödig räcker det med ett ord för att beskriva sin ”status”.  Nanobloggen är utvecklad av Niklas Jakobsen som säger:

”Nanoblogg.se är under uppbyggnad och det är många funktioner som inte är klara än, men det går att registrera sig, hantera sin användare och börja blogga”

Vad blir nästa steg?

  1. syster yster
    2 februari, 2009 kl. 23:29

    Jag fattar ingenting… men men jag är lite ny i bloggvärlden 🙂 nanoblogg, mikroblogg… kram kram

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar