Hem > Ekonomi, I bloggvärlden > For What it´s Worth

For What it´s Worth

Läste precis i min vän Heidis blogg (Ni som läser den här tror nog att jag inte har några andra vänner, det stämmer dock inte helt och hållet) att hennes blogg är värd det facila priset 404 kronor. Hon bjuder dessutom ut den. För egen del så är min blogg värd 608 kronor i nuläget.

Jag tyckte tjänsten var så rolig så från och med nu kan ni följa min bloggs värde, högst upp i vänstra hörnet.
Denna finurliga tjänst ligger Bloggys skapare Jonas Lejon bakom. Därför tänkte jag nu att jag skulle kolla upp värdet av de bloggar jag prenumererar på och lista dem här. Dels för att det är  kul och dels för att ni ska få se vilka bloggar Merkaptan har på sin RSS-feed.

1. Solrosland 205.685:- (obekant)
2. Not another planning blog 139.243:- (copy/planner på Garbergs reklambyrå)
3. Karin – Ketchupmamma 133.781 :- (obekant)
4. JMW Kommunikation 38.056 :- (Kommunikationsbyrå)
5. Åkestam & Holst 17.849:- (Reklambyrå)
6. La vida de Sofia 6.013 :- (privat vän)
7. PL Funderar 5.984:- (privat vän)
8. Merkaptan 608:- (JAG JAG JAG JAG JAG)
9. Heidis betraktelser 404 :-(privat vän)

Men så slog det mig att den här sidan räknar ut någon slags schablonvärde i hur många besökare man har samt lite trackbacks och pingbacks och sånt säkert. Så min tanke: vad händer om jag knappar in www.google.com? Massa miljarder kronor förstås.

Nej, svaret blev helt enkelt:
Din ”blogg” är värdelös 😉

Jag visste att jag någon dag skulle bli större än Google, jag visste bara inte att den skulle komma så tidigt.

  1. Peter
    31 januari, 2009 kl. 13:40

    Google är ju ingen blogg så det är inte konstigt att den inte har något värde på den sidan.. Kul att se att min blogg som inte ens är en månad gammal ligger på en klart högre värde än din.

    Ha det gôtt!

  2. Heidi
    31 januari, 2009 kl. 17:00

    Kriterierna för den här värderingen är ytterst oklara. Jag undrar om det är någon slags slumpgenerator som ligger bakom. Hur annars skulle din blogg vara mer värd än min?

    😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

