Hem > I bloggvärlden > Dirrty

Dirrty

Har genomgått en förvandling vad gäller bloggande. Från att bara varit intresserad av att läsa bloggar från människor jag känner så har jag nu börjat RSS:a bloggar hej vilt. Jag skyller på jobbet och ibland ren och skär underhållning. Min vän Heidi fattade det här långt tidigare, men nu hänger jag också med så smått.

Läste då detta inlägget från denna otroligt komiska kvnna och började fundera på ordet joystick.

Alltså, det slog mig just nu. Kalla mig oskyldig. Men i alla år sedan man var barn och spelade dataspel använda man sig av en joystick. NU först inser jag att när man översätter joystick till svenska blir det ”glädjepinne”. Glädjepinne!!! Jo, jag tackar ja. Den kanske var tänkt att inte bara glädja små ynglingar som satt med ögonen framför TV:n spelandes på en ATARI 520 utan även de lite äldre tjejerna.

Joystick – detta föremål som kanske inte ens finns kvar längre har nu fått en helt ny innebörd för mig.

OCH!!!
(Om ni tror att jag stavat fel i rubriken så har ni fel, men ni yngre förmågor kan ju er Christina Aguilera, eller hur?)

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

