Hem > Allmänt > Knowing Me, Knowing You

Knowing Me, Knowing You

Så har jag  nu återvänt till Göteborg efter ett äventyr i Stockholm som tyvärr inte  gav mig så mycket som jag ville. Det här med relationer är en knivig grej alltså, Just nu sitter jag samtidigt som jag skriver här så sitter jag och diskuterar perfektion med en kompis på msn. Han letar jobb och jag letar kärlek. Ja jobb också för den delen när utbildningen är över. Men vi har samma krav: Det ska vara perfekt. Samtidigt så läser jag en del böcker på mänskligt beteende och mänskliga tankar och där står det att den som strävar efter perfektion med en allt eller inget attityd slutar ofta med… inget.

Jag har länge haft den synen på relationer. Är inte allt perfekt så får det vara. Varför nöja sig med något halvbra. Jag har fortfarande synen att jag inte ska ha något halvbra men helt perfekt rosaskimrande kan det ju inte vara. Inte från min sida och inte från en potentiell kandidat heller. Så ibland kan saker som känns väldigt bra gå väldigt fel. Det var synd för det kändes som om det kunde slutat lyckligare, men men inte gräva ner sig i det nu längre. Världen ligger öppen och nu är det dags att ha lite skoj!

I Stockholm försökte jag också träffa lite folk jag känner. Vissa svarade på mina tillrop, andra struntade totalt i att skriva något tillbaka trots att jag kontaktat dem flera gånger. Det gör mig faktiskt lite pyrak.

Ikväll är det i alla fall premiär på revyn och fest efteråt. Det ska bli kul att titta på den. Har i och för sig sig redan sett repen, men det ska bli jättekul att kolla på den och tänka på något annat ett tag.

Sen börjar vardagen.
Inatt är det förresten JVM-final mot Kanada i ishockey. GO SWEDEN!

  1. Kelaren
    6 januari, 2009 kl. 17:46

    Du är som Veronica Maggio i Nöjd?.

  2. Merkaptan
    6 januari, 2009 kl. 20:58

    Precis. Jag blir aldrig nöjd. För lång eller kort eller smal eller tjock. Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

