Hem > Fest och Firande > Önskar dig en Stilla Natt

Önskar dig en Stilla Natt

Efter en kort promenad från hus A till B i julaftonsnatten så har man skådat hur de tusen juleljusen lyser upp Avenyns vinterdunkla asfalt. Jag vandrar hemåt med min far och konstaterar samtidigt som laptopen spelar SR:s webbradio Klassisk Jul i datorväskan som jag bär med mig att julaftonen har varit skön och lugn. Jag har haft en julafton jag vet att jag senare i livet kan se tillbaka på med glädje där både far och den ömma modern firar den tillsammans för första gången på 10 år. Och själv njuter jag tillsammans med min lillasyster i fulla drag av en (förvisso) barnlös jul men lugn och skön och väldigt mättsam.

En kort redogörelse för er som kan tänkas vilja jämföra den med er egna.

8.00 Uppstigning
8.30 Avgång mot Vasakyrkan (ca 300 meter)
9.00 Julkonsert med Göteborgs Gosskör i Vasakyrkan
11.00 Grötfrukost med skinka¨
13.00 Besök vid farfars/farmors och mormors/morfars respektive gravar för att tända ljus
15.00 Glögg, kakor och godis framför Kalle Anka (som man ser på med ett öga nuförtiden)
16.00 Se en videofilm om hur min familj firade jul och nyår för 21 år sedan som vi inte sett på länge.
18.30 Äta julmiddag
21.00 Julklappsutdelning och umgänge med min familj
23.00 Börja spela spel
00.30 Avbryta spelet i förtid då Merkaptans föräldrar var för trötta och ville sova (men på det vi hunnit så vann jag) 🙂

Och nu ligger jag häroch berättar om det.

Jo, just det. Det var så sant.
Den 22 juni i år skrev jag inlägget ”Sommartider”. I inlägget diskuterade jag lite kring oddsen kring julvädret Kalle Anka tid den 24 december 2008.

Jag var ute på gatornai Göteborg, i relativ nära anslutning till Kalle Anka och kom fram till att det… duggregnade. Jojo

Nu var det ingen som spelade på det svaret. Det kan ju bero på att det var så säkert så jag satte oddset till 1,0 och det mest troliga alternativet.

Det blev återigen en blöt jul på västkusten, som det brukar vara. Det är tydligen bara i Norrland och på IOGT-NTO:s julmässa som man har firar en vit jul.

Lite snö som omväxling åtminstone. Det skulle ju inte sitta fel, eller hur. Men nu önskar jag er en stilla natt och en god fortsättning på juldagarna vi har framför oss.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

