Hem > Fest och Firande > Åh, sicken fest

Åh, sicken fest

Idag mår jag som jag förtjänar. Fast jag gillar inte det uttrycket. Eftersom jag förtjänar att må bra för jag hade så himla trevligt igår.

Julbord på jobbet – En Resumé

Igår hade jag till att börja med min briefing med projektledarna för företaget inom skog- och trädgårdsmaskiner. De var nöjda och även VD:n kom med och lyssnade. Efteråt fick jag höra fler personer som ville höra min presentation för dem. så nu lär jag ju stuva ihop en Key note presentation och gästföreläsa på jobbet 😉

Hur som helst vid tvåtiden flyttade vi ut på innergården och drack glögg och åt pepparkakor. Man kunde välja mellan två typer av glögg. Tack, men jag sparar mig till snapsen/jag kör-glöggen och Ja tack, jag vill bli go-glöggen.

Vi hade tänt brasor i två stycken ”behållare” fast snygga, vet ej vad man kallar det. Doften av rök och eld gjorde att grannarna blev misstänksamma och sirener och blåljus kom till plats. VD:n fick tala med brandmänmnen som ändå var nöjda med att vi inte eldade på marken utan hade kontrollerat det hela.

Efteråt var det dags att flytta upp oss till andra våningen och äta julbord, dricka öl och snaps. Det var väldigt trevligt jag fick dra igång de skrala snapsviseförsöken vid mitt bord och när vi väl hade sjungit något blev vi överröstade av bordet bredvid. Så sagt och gjort efter ett tag så flyttade jag över till det bordet. Det gör man inte ostraffat. Känner ni till Tuff tuff tåget?

Om inte så går den något i still med så här: ”Tuff tuf tåget tuff tuff tåget vidare på färden, 50 öre kostar det att följa med på färden, åh CJ (eller vad man nu heter) åh CJ nu kliver han på – åh CJ åh CJ nu kliver han på . åååååååååååååååååh (under detta läte ska man sänka snapsen, och om man klarar det så får man höra: Han vinkar glatt med handen, han vinkar glatt  med handen.” Om man inte skulle klara det så kommer det mindre smickarande ”Han är en jävla kärring, han är en jävla kärring”

Varje person som besökte bordet fick tuff tuff tåga. När man utmärkt sig på något sätt fick man också tuff tuff tåga. Jag fick tuff tuff tåga fem gånger tror jag. Lägg därtill x antal starköl, två stycken Jag vill bli go-glas med glögg och en whisky på tuff tuff-manér när det bara återstod Bäska Droppar, som ingen ville ha. Ni förstår i alla fall att jag inte var direkt nykter.

Jag fick tuff tuff tåga en del, eftersom jag snart blev utsedd till levande jukebox och vi sjöng för fulla muggar.

Jag säger som Harry Perrson från 1938: ”ÅH, sicken fest”

Så nu mår jag som jag förtjänar – eller inte!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

