Hem > Allmänt > Radio Ga Ga

Radio Ga Ga

Det borde vara så att jag gör viktigare saker en onsdagmorgon klockan 00.26 än att sitta och blogga, men jag verkar ha lite svårigheter att hålla mig ifrån bloggandet när sömnen inte tränger sig på som den borde vid det här laget.

Egentligen tycker jag att det är rätt kul att kommentera världsläget, men det blir liksom inte gjort ikväll. Jag är fortfarande helt fascinerad av vänstersamarbetet som ska heta de ”rödgröna” eller något liknande hörde jag på radio. Dock ej säker på källan. Även om jag älskar Kvällspasset i P3 är det ibland som nyinkommen lyssnare svårt att veta vad som är humor och vad som är ironi.

Kvällspasset, ja. Jag kan säga som så att de senaste två åren har P3 spelat en betydande roll i mitt liv. Jag är ingen trogen lyssnare egentligen, men vissa program blir man bara glad av tillika programledare. Kvällspasset är ett av dem och den suveräna programledaren Johan Hilton, som trots att han avskyr sport (vilket jag älskar) är bland det bästa som finns i radio, och nu hör jag rykten om att han är på väg att sluta sända i radio. Och min fråga öyder helt enkelt: VARFÖR?????!!!!

Först så sände Kvällspasset (när jag började lyssna alltså) med Johan och en tjej vid namn Sonja Schwarzenberger, hon var också grymt bra. Vad är det med Kvällspasset som gör att alla bra slutar? Men å andra sidan. De har ju fostrat bra radioröster innan så de fortsätter säkert.

Ett annat alldeles ypperligt program är Christer i P3 med just Christer eller Morgan (annars får det vara). Tyvärr går programmet så tidigt, kl14-16 på vardagar så det blir inte att man lyssnar på det.

Förr gillade jag alltid Morgonpasset. De är fortfarande bra, fast inte lika mycket. det kan i och för sig bottna i mina sena vanor och att jag tar ut min morgonaggression på Morgonpasset och därför får Olle Garp och Martina Thun en oförtjänt stor känga..

Sedan kommer det till programmen efter 16. Förr var det grymt bra, nu har de tappat en hel del. Nu är det i stort sett bara Cirkus Kiev som håller ställningarna. Mammas nya kille – säger ni? Nej det går inte. Inte lika bra som Deluxe i alla fall. Sedan slutade de sända Starkt material som var helt underbart, med en av de där snubbarna i Anders och Måns. Som en gång i tiden hade radioprogrammet Wallraff, med den töntige ”radiobloggaren” Hans af Claes.

Ja ni hör. Man kan skriva mycket kul om radio. Jag älskar P3, det finns bara två program som jag byter kanal direkt bara jag hör programledarna. Pang Prego och Din Gata, båda från Skånetrakten 🙂 Jag har inget problem med den humorn alls, men DERAS radioprogram är uslare än uslast – lägg ner! Spela hellre repriser av Deluxe, Rally och Starkt material, tills SR kommer på vad man ska fylla slotten med.

I övrigt. Tack P3, för att ni förgyller mina lediga stunder.

  1. Anonym
    10 december, 2008 kl. 20:12

    mamman nya kille är jättebra! pang prego oxå…. roligare än trista christer iaf…

  2. Merkaptan
    10 december, 2008 kl. 20:52

    Mammas nya kille är ok, men Deluxe var bättre. Kulturbiten och björne och alla, var väldigt bra.

    Christer är inte roligt, bara mysigt och härligt att lyssna på.

    I Pang Prego tycker jag bara att de skriker hela tiden och kommer med dåliga skämt och sjunger otroligt illa, men men… alla har vi ju rätt till vår åsikt 🙂

  3. kelaren
    10 december, 2008 kl. 21:22

    Christer kan vara ok förutom på fredagar då klarar jag inte av att lyssna….

    har du testat p4 göteborg nån gång? där har de konstiga program…

  4. Merkaptan
    10 december, 2008 kl. 22:09

    Njae. Fredagsflörten är väl sådär… Jag har lyssnat på P4 Gbg ibland.. Inge som fastnar

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

