Hem > Ekonomi, I Nyheterna, Jobb > Losing my Religion

Losing my Religion

Ja, alltså. Det där med att börja leva kortlöst i 10 dagar. Det var en dålig dålig dålig dålig dålig dålig dålig ännu sämre, dålig dålig dålig jättedålig urkass och framförallt en väldigt DÅLIG idé.

Ja, behöver jag säga att jag misslyckats kapitalt (pun intended) med detta. Men egentligen så är titeln missvisande, för jag har inte alls förlorat min religion, då cash inte är min religion. Problemet är bara att det blir svårare och svårare att hitta på nya låttitlar som ska beskriva inläggen, så nu valde jag mellan Losing my Religion och Everybody Hurts. Fråga mig inte varför just REM har fått någon sorts större inflytande över mitt bloggande.

Hur som helst. Idag har jag strosat runt i staden Göteborg, den så kallade Julstaden Göteborg som de tutat i oss att den heter från och med i fredags och till och med den 23:e december. Men det är fint. Julmarknad i Haga (för er som inte kan Göteborg såväl så är Haga en äldre statsdel med gamla hus och där Albert och Herbert bodde), sen en tur ner till Bältesspännarparken för att studera den sjungande julgranen. Man har alltså klätt ut en kör i gröna kläder med tomteluvor sedan står de på olika nivåer formad som en julgran och sjunger julsånger. Där träffade jag en vän, gammal granne och gammal kollega (allt i samma tjej) som jag inte sett på ett tag. Det var roligt. När jag stod och lyssnade på kören som bäst fick jag en kram bakifrån. Min första tanke var att förvara mig 🙂 men sedan insåg jag att en kram är ju kul att få så jag bestämde mig för att vända mig om och se vem denna hemliga beundrare var. 😉 Hur som helst kul att träffas igen.

Efter det begav man sig ner till Heden för att se på den nya bandybanan de frusit på fotbollsplanen och avslutade med att strosa upp längs Avenyn för att se julfilmen på Konstmuséets fasad – den var så där.

En klasskompis, vi kan kalla honom Baloo, sade en gång att jag är den mest Göteborgsfientlige göteborgare som finns. Det är inte helt sant, även om jag och Stockholm utvecklat någon sorts kärleksförhållande det senaste halvåret. Men… så här fint har de nog inte julpyntat Stockholm – må vara att vi saknar snö här, men idag så regnade det i alla fall inte.

En sista kommentar bara om det som kom på nyheterna att S, Mp och V strålat samman till nytt regeringsalternativ. Om de vinner valet samtidigt som Sd kommer in i riksdagen 2010 (ingen omöjlighet alls) så lämnar jag landet, i alla fall mentalt. Ärligt talat – jag tror inte att Mona Sahlin kommer att bli mindre virrig som statsminister än vad hon är nu. Hade det inte varit för den jäkla idioten Mihajlovic så hade sossarna haft Anna Lindh, som partiledare – ett alternativ som man gillat även som icke-sosse. Nu känns det faktiskt inte alls som Mona är bättre än Göran P, snarare lika illa fast på totalt skilda sätt.

Imorgon börjar andra praktikveckan. Hoppas den blir bra!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

