Hem > Ekonomi, Jobb, Skola > Sinners like me

Sinners like me

Ja, det höll ända till idag – sen tog det stopp!!!!

Jag klarade alltså drygt två dagar – finns det något pris för det?

Med sex kronor i plånboken och ett bankkontor långt bort och knapp tid så stegade jag till bankomaten och stoppade in… kortet – yes, the card. Jag har svikit det jag skulle göra jag visste att jag inte skulle klara det.

Faktum är att jag faktiskt hade möjligheten idag att åka via banken, då jag var ute på researchrunda på byggvaruhus runt om i Göteborg. Men, jag kan verkligen inte med att gå in i banken och ta ut pengar. Kassapersonen kommer garanterat att titta surt på mig.

Varför målar jag fan på väggen egentligen. Bättre att måla fan på vattnet, då sköljs ju bilden bort och då kan han inte bli religiös när han blir äldre heller…

Praktikrapport: 4 dagar gjorda, snart en hel vecka.
Intryck: Klart över förväntan hittills, med beröm fråb både VD och vice-VD jättekul!

Men från och med idag ska jag leva kortlöst…
När jag gick på High school i USA, hade vi en kvinna som kom och proklamerade avhållsamhet i ”bingen” inför hela skolan i aulan. Och hade man ”syndat” och haft sex trots att man var ogift kunde man ta ett nytt kyskhetslöfte. Second virginity kallade hon det.

Undrar om det gäller för mitt kortlösa liv också?

  1. Kattungejäveln
    5 december, 2008 kl. 15:40

    Du är en syndare ja.

  2. Merkaptan
    5 december, 2008 kl. 23:42

    Hm, på vissa plan ja…

  3. Kattungejäveln
    6 december, 2008 kl. 14:01

    På trevliga plan allramest

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

