Hem > På resande fot > Electric

Electric

Det finns många sätt att resa från punkt A till B. Ifall punkt A och punkt B är Korpilombolo och Gällivare så finns det inte lika många alternativ som om A och B är Stockholm och Göteborg. Så jag har då haft lite olika färdmedel att välja på, därför blev det flygplan ner och hem blev det buss då det var det billigaste alternativet.

Det finns ett uttryck som lyder något i stil med ibland bedrar snålheten visheten. Detta faktum verkar drabba mig otaliga gånger. Idag var ytterligare en gång av de sedan tidigare många gångerna. Jag har åkt buss långt en gång tidigare, då fanns det ström och eluttag under bussätena. Detta tog jag ju då för givet att det även fanns denna gången.

För så här ligger det till. Flyg går fort, men kostar en del. X2000 går fort men kostar också en del om man inte kommer över de billigt på Tradera. Intercity går långsamt, men är å andra sidan billigare. Buss går allra långsammast men är också billigast. Så mina alternativ var egentligen Intercity eller buss. Då Intercity inte är ett alternativ på grund av två orsaker (1. Hamnar alltid i närheten av skrikande barn och 2. de har ingen el) så valde jag buss eftersom erfarenheten lärt mig att det finns el på bussarna, men ack så fel jag hade.

Så jag satt i över sju timmar i ett trångt bussäte utan möjlighet att varken plugga eller underhålla mig med min dator som är min nästan allra käraste ägodel.

Och jag tänker att nästa gång ska jag vara vis istället för snål. Men då jag har tänkt den tanken alldeles för många gånger och fortfarande inte lärt mig börjar jag tro att detta är lite som dagen efter. Ni vet när man vaknar på morgonen efter en väldigt trevlig kväll och mår så att säga som man förtjänar. Det är ju då man ibland kläcker ur sig: – Nej, jag ska ta mig tusan aldrig mer dricka sprit – och jag MENAR det verkligen. No shit!

Tänk vad lite el kan göra ändå. Vi har två viktiga beroenden i livet: El och vatten. Resten är sekundärt.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

