Hem > Fest och Firande, I Nyheterna > The Winner Takes it All

The Winner Takes it All

Så är det nu klart officiellt också. Det tog bara 10 minuter efter stängning i Kaliforninen innan man med säkerhet kunde förutspå att USA:s folkrikaste delstat på över 30.000.000 invånare röstade för Obama, så stor var majoriteten i tv-bolagens ”exit-polls”. När Kaliforniens 55 elektorer var i hamn var det bara stating the obvious som gällde: Barack Obama var den nye presidenten i USA.

Nu ska Obama tala i Chicago, dags att lyssna. Själv tar jag och går och lägger mig efter talet.

Men nu är det klart i alla fall, även på riktigt.

Jag får också säga att John McCains förlorartal var stort.
Nu snackar Obama, så nu slutar jag.

God Morgon, god natt. Over and out!

  1. Nea.
    5 november, 2008 kl. 06:09

    Tror du att han hade vunnit om han var vit?

  2. Merkaptan
    5 november, 2008 kl. 06:13

    Njae, är inte så säker. Tror att Hillary hade fått problem. Det visade sig tydligen att USA skulle välja en svart president före en kvinnlig. Något jag inte trodde för 2 år sedan, eller kanske till och med ett år sedan.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

