Hem > Fest och Firande > Tryggare kan ingen vara…

Tryggare kan ingen vara…

Så jag kom hem till Stockholm igår igen efter att ha spenderat helgen i Göteborg och Alingsås och bland annat närvarat på mitt nya kusinbarns dop. Det är alltid spännande att träffa släkten.

Alltså släktingar är väl egentligen en intressant sak. I min släkt har jag bara regelbundet kontakt med en kusin, hon är den yngsta kusinen på min mammas sida och bara 8 år äldre än jag. Men jag har 8 kusiner. De andra sju hälsar jag på när jag träffar dem men inget mer. Känns det inte konstigt att man ändå har släkt som man bara säger hej till och hej då när man går, men ändå så blir de bjudna på en massa ”släkttillställningar” tex. dop och bröllop och sånt. Jag hade ju aldrig bjudit en kompis om varje gång jag träffade honom/henne bara sa hej och sen hej då när man gick.

Men det är ju det som är det speciella med släkten, en massa människor man har en relation till som inte valt själv, precis som familj i och för sig. Men jag är väldigt nära min familj. Anledningen till att jag nog inte har så mycket kontakt med kusinerna är att de är så himla mycket äldre än jag. Båda mina föräldrar är småsyskon (yngst i syskonskaran) och själv är jag barn 3 av 4 av mina föräldrar, vilket såklart gör att jag har kusiner som bara är äldre än mig.

Jaja, släkt. It’s all relative!

Har idag arbetat med ex-jobbet och har fortfarande inte varit på den nya delkursen på skolan än, men imorgon ska jag dit. Måste ju ha lite koll på vad det egentligen är jag läser för något.

Nu är det inte långt kvar till 4:e november och en hel natts valvaka. Jag har följt alla presidentval mer eller mindre sedan 1996, men intensifierade det 2000. Men detta blir alltså mitt fjärde presidentval och den tredje valvakan jag följer. Mer om det i ett annat inlägg. Jag lär väl döpa det Star-Spangled Banner eller vad tror ni?

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

