Hem > Allmänt, På resande fot > Buses and Trains

Buses and Trains

Igår var jag och besökte en kompis i den fagra kommunen Lidingö. Trevligt trevligt, kvällen spenderades i huvudsak genom att vi spanade igenom youtube-klipp och garvade gott åt den lite superkonservativa pratshowvärden Bill O’Reilly på Fox News Channel i USA. Om ni inte vet vem Bill O’Reilly är kan jag säga att ni bör söka upp honom på Youtube. För en man med europeiska värderingar, en bit bort från Sarah Palin, vill säga, så kan man kolla på Bill O’Reilly i rent underhållningssyfte. Mannen är känd för att avbryta de han intervjuar om han inte håller med dem. Om han någon gång tycker att de är lite för vänster, enligt hans mening, så ber han dem helt enkelt att hålla käften. Det har förresten släppts en bok om honom med titeln ”The man who wouldn´t shut up”. Utöver detta har han många gånger påträffats med handen i syltburken genom att producera fram de fakta han vill ha oavsett om det nu råkar vara sant eller inte. Titta gärna på lite Bill-klipp på Youtube så förstår ni snart vad jag menar.

Hursomhelt, när jag skulle hem till Nacka igen från Lidingö så åkte jag buss, klockan vart ungefär så där strax efter 23 och hela Lidingö måste varit dött. Jag har aldrig åkt buss helt ensam i en kvart, förrän igår. Det var som att åka taxi. Jag steg på bussen, chauffören undrade ifall jag skulle till Ropsten, sen körde han mig dit inte ett stopp innan, det var nämligen ingen som stod vid en enda av de mellanliggande hållplatserna. Väl i Ropsten så fick folk stå i tunnelbanan igen. Det är väl bara Lidingö som är så dött på onsdagkvällarna. På min buss hem till Nacka sen var det nästan fullt. Ja ta mig tusan.

Ikväll är det Resumébar på Spy Bar, vi ses där!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

