Hem > Allmänt > Mamma Mia

Mamma Mia

…Here I go again…

Jo, för andra gången gick jag och såg på Mamma Mia på kinematografen. Det var himla kul igen. Filmen är en riktig chick flick, men ni som läst mina tidigare inlägg vet att den typen av filmer är riktigt populära hos mig.

Man blir liksom glad när man ser den filmen plus de fina miljöerna, det enda som stör mig är ju då att skådespelarnas musikaliska kvalitéer är skiftande.

Nu när jag ändå är inne på musik så kan jag ju sammanställa vilka det är som gjort låtarna i mina inlägg de senaste gångerna nu, med länkning till lämplig youtubevideo.

Let´s Talk About Sex – Salt n’ Pepa
School´s Out For Summer – Alice Cooper
Supercalifragilisticexpialidocious – Ur  musikalen Mary Poppins
Barcelona – Freddie Mercury & Montserrat Caballet
Mysterious Ways – U2
Staden Göteborg – Lok & Hardcore Superstar
Bad – Michael Jackson
We are The World – USA for Africa
Oh Boy – Peps Persson
Vatten – Robert Broberg

It´s a Mistake – Men at Work
Seize the Day – Hoffmaestro & Chraa

Paradise City – Guns n’ Roses
In med Bollen i Mål – Markoolio
Anthem – Tommy Körberg ur musikalen Chess

Mamma Mia – ABBA

Snart tillbaka med nya låttitlar!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

