Hem > I Nyheterna > Anthem

Anthem

Läser i skvallerblaskan Aftonbladet (vet att jag borde läsa SvD och DN mer men men) att her Tommy Körberg nu ska bli pappa. Kul för honom, men det finns en sak jag tycker är lite kaiko.

Tommy K är alltså 60 år, lika gammal som min far, men jag är alltså 28 år gammal. När Tommy K:s barn tar studenten kommer Tommy K stå där med studentskylten 78 år gammal, om han lever då. Med största sannolikhet kommer alltså Tommy K inte överleva sitt barns 30 årsdag och då har han ändå trillat av pinn för tidigt.

Eller tänk på när Tommy K:s unge går i lågstadiet och alla hans kompisars föräldrar är mitt uppe i karriären medan Tommy K är (i alla fall till åldern) pensionär.

Kvinnor har något som heter biologisk klocka och klimakterium, vilket gör att de inte kan få barn vid 60 års ålder, det har inte män vilket gör att sådana här saker kan ske.

Jag hade haft visst förståelse om Tommy K nu inte hade haft barn sedan tidigare, men det har han… två stycken! Men det är klart jag hade haft visst förståelse om hans fru på 38 år inte haft barn sedan tidigare, men det har hon!

Så detta barnet tycker jag faktiskt synd om redan innan det fötts.
Snälla alla ni gubbar över 50. Håll på så mycket ni vill (det är bara hälsosamt) men snälla använd gummi, sterilisera er eller gör det med någon som gått igenom klimakteriet så slipper barnet tvivla på skillnaden mellan pappa och farfar/morfar.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

