Hem > Jobb, Skola > Paradise City

Paradise City

Please take me home!

Alltså. Jag trodde väl aldrig att jag som inbiten Göteborgsnörd skulle längta från Göteborg till Stockholm. Nu har praktiken börjat, men faktum är att jag egentligen längtar till Stockholm. Jag är ruskigt sugen på att träffa lite IHM:are på After Worken de ska ha imorgon men det är ju inte riktigt så att man åker 50 mil för att gå på en After Work. Men vad det hade varit kul att skvallra om våra praktikplatser.

Själv har jag det rätt bra. Sen sist så har jag åkt från Umeå, Hudik, Mora, Botkyrka, Norrköping, Mariestad, Kungsbacka, Eksjö, Kristianstad tillbaka till Göteborg och fått ansvaret för att i största möjliga mån själv organisera och koordinera den stora Sverigefinalen vi ska ha i Båstad 24-28 september. Det är lite kul, men det är mycket uppgifter jag saknar och behöver ha tillgång till. Jag får väl fråga min chef någon gång när han inte sitter i möte. Det är ju inte så många på min praktikplats, egentligen bara jag, min chef och en person till.

Idag kan jag slutligen kalla mig för fullständig hockeynörd. Jag har ätit lunch med min kollega i Wallenstamhallen och övervakat Frölundas träning. Inte så dumt… 🙂

Men alltså, jag tycker praktiken är helt OK, men jag saknar my friends i Stockholm. Problemet är bara att jag inte har någonstans att bo där, så är det någon som vet något så kan ni ju höra av er till mig. Jag tar nästan vad som helst i vilken boendeform som helst, så länge jag har råd.

Jaja, jag skrev ju i alla fall inte Stockholm i  mitt hjärta i rubriken. Det får väl vänta till…. nästa inlägg 🙂

  1. Heidi
    31 augusti, 2008 kl. 23:28

    Vi hade mycket trevligt på AW:n, det var synd att du inte hade möjlighet att kika förbi.

    Jag är lite avundsjuk på dig som får joddla runt så mycket på din praktik. Själv sitter man mest på ändan framför en dator och gör research på Google…

    Snart börjar skolan igen dock, då ses vi!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

