Hem > Jobb, På resande fot, Skola > Seize The Day

Seize The Day

…You´re life is rough and you´re broke it’s tough…

Mitt liv är inte särskilt tufft, men jag har väl inte så mycket pengar iofs.
Anledningen till att jag ska fånga dagen är att jag lever på gränsen till kungligt nu. Sedan den 31 juli har jag bott på hotell runt om i Sverige. Just nu befinner jag mig i Hudiksvall, det glada Hudik och mår rätt fint. Jag kör en bil som är det närmaste UFO jag någonsin varit, Volvo XC70… Ja, jag vet att det inte är det bästa för miljön men jag fick inte så mycket till val med min praktikplats. Jag jobbar ju just nu för Volvo. Jag gillar Volvo för deras miljö och säkerhetstänk, men den här modellen är nog mer säker än mijövänlig i och för sig.

Bilen är fullt utrustad och ligger närmare en halv miljon i nypris och den är ju en -08:a så den är ju rätt ny.

Om en timme ska jag köra vidare till Mora. Nytt hotell, ny hotellfrukost, om jag hinner… Måste ju vara på golfbanan klockan 07.00

Passa på att njuta, i slutet på augusti börjar utmaningen och de härliga hotellnätterna är över. Då får man inget meddelande när man slår på TV:n som hälsar en välkommen med mitt namn och allt.

Carpe Diem, lätt uttjatat men ack så sant.

  1. Peter
    15 augusti, 2008 kl. 14:10

    I'm BACK! Länken fungerade ännu gång INTE!

    Smm du kanske märkt har jag inte bloggat på ett tag men är numera officiellt tillbaka från min semester!

    HÖRS, Ha det

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

