Hem > Jobb, På resande fot > Vatten

Vatten

…stan är full av vatten.

Nu var det återigen länge sedan jag skrev, mne jag har liksom inte kommit till ro att skriva riktigt nu under sommaren. Ska man vara riktigt ärlig, och det ska man ju, så är väl inte det roligaste att sitta och blogga under sommaren när det finns annat att hitta på. Den här sommaren har varit bra, men jag är lite trött.

Nu talar jag såsom att sommaren är över, men det känns ungefär såsom det känns för en hårt arbetande själ när semestern närmar sig sitt slut. Nu är nämligen min semester slut och den har slutat på ett sådant sätt som man också skulle förknippa att sommaren slutat med. Nämligen regn regn och regn. Jag har tidigare i mitt liv bott i Gävle, den stad jag just nu lämnar på ett X2000-tåg. Men aldrig tror jag väl att jag fått så mycket vatten under en helg.

Jag avslutade min sommarturné igår med att i hällregnet ställa in mitt sista arbetspass, från klockan 21.00 till 23.30 för att istället förlusta mig på mitt favoritställe i Gävle, McGills, tillsammans med mina kollegor, ett, inte så tårfyllt men ändock, avsked med de människorr jag lärt känna under min tid som informatör för Svenska Kyrkan. Vi har trots våra olikheter haft väldigt roligt ihop.

Ja, ska jag sammanfatta sommaren så har jag inte spenderat särskilt många dagar ”hemma” i Uppsala, där jag för övrigt inte längre bor utan nu får räkna mig som göteborgare fram till augusti. Skolan slutade i slutet av juni och i början av juli bar det v till Barcelona på semester, en dag i Uppsala sedan 5 dagar i Göteborg. Tillbaka i Uppsala för resa till Karlshamn, sedan Uppsala ett par dagar, för att sen åka ner till Helsingborg. Tillbaka till Uppsala i två dagar för att sedan åka till Karlskrona och direkt därifrån till Gävle. Nu lämnar jag Gävle för nya äventyr.

Som jag sa så är min sommar slut nu imorgon börjar officiellt min första skoldag igen på IHM, men det i form av praktik.
Så nu sitter jag på ett tåg som ska ta mig till Sundsvall för att sedan där byta till buss och hamn i Umeå. Det blir mycket kringflackande och ska snart bli skönt med att hitta en fast punkt i Göteborg för några veckor.

Nu börjar hösten. Gävle cityfest hade så mycket vatten att vårt vattentema var dropparna som fick gatorna att svämma över. Ösregn och höstrusk kändes denna festival som. Men det bästa var i alla fall att jag fick möjligheten att träffa gamla vänner och höra på lite skvaller om gamla flickvänner, nästan lika trevligt det också 😉

Kram på er
Stan är full av vatten så glöm inte paraplyt eller badbyxorna, ”As you like it”, som Shakespeare skulle formulerat det.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

