Hem > Fest och Firande > We Are The World

We Are The World

I lördags hade jag ett litet samkväm hemma hos mig i Göteborg. Det var trevligt värre det. Vi satt ett gäng och pratade lite om allt möjligt. Så mindes jag just att jag hade gått och grunnat i en vecka på vad det var för en låt som började på ett sätt som jag mycket väl kände igen, men inte kunde komma på. När en vänlig själ på samkvämet (det var ingen fest, jag envisa med att säga det) upplyste mig om att låten hette We Are The World och jag upplyste mig själv att jag har hört den miljoner gånger så fick äntligen min själ ro.

För visst är det jobbigt när man går och har en låt på hjärnan och man inte vet vad låten heter trots att man vet vad låten heter för man har hört den hur mycket som helst men man kan inte för sitt liv komma på vad låtfan heter. Då är det skönt med en frisk person som kunde upplysa mig om vad låten jag redan visste vad den hette hette. Det som är riktigt drygt är när man bara kan de två första takterna på låten, man blir rätt trött på det introt då.

Nu har jag haft några härliga dagar i Göteborg och det bär snart upp mot Uppsala igen för att jobba med vatten.

Men först så måste jag bara säga att: Jag precis förlorade spelet… igen! Argh!

  1. Heidi
    22 juli, 2008 kl. 16:21

    Det uppdateras inte så flitigt här…

    Hur går det med ditt vatten?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

