Hem > Allmänt > Let’s Talk About Sex, Baby

Let’s Talk About Sex, Baby

Ja, jag erkänner. Jag har för låga testosteronvärden. Som alltid med mig så brukar jag anamma TV-serier långt efter det att de börjat. Det har alltid varit så. Jag ser aldrig på TV och tänker att den där… den där serien måste jag bara kolla på. Den verkar spännande. Det är väl därför jag missat alla stora serier som folk följer. Här är en lista på serier som är/var jättestora men som jag inte sett ett avsnitt av, kanske ett enstaka:

– Arkiv X
– Lost
– Prison Break
– Grey’s Anatomy
– Cityakuten
– House
– Desperate Housewives
– Dallas

Ser ni??? Bara stora serier. När folk pratar om de här serierna och jag säger att jag aldrig sett den, eller jag såg ett avsnitt en gång – säger de bara va???!!!!

Jag tittar sällan på serier och gör jag det har jag uteslutande fastnat för sitcoms och det finns tre stycken som jag gillar mer än alla andra:

– Friends
– Seinfeld
– Spin City

Och alla dessa upptäckte jag bara några år före de slutade sändas. Innan dess såg jag ett avsnitt här och där. Men nu till den serie jag fördriver all min tid framför och för att dessutom binda ihop rubriken: Sex and the City.

Och jag vet, tro mig att det inte är särskilt maskulint att bli fascinerad av en serie som handlar om 4 stycken 35-45 åriga kvinnors jakt på kärlek, sex och modekläder. Men det är ändå något i den som tilltalar mig. Så Sex and the City slutade sänads 2004. Nu – fyra år efter slutet har jag bestämt mig för att jag vill se serien. Just nu befinner jag mig i säsong 4 och frågorna hopar sig – jag kan bara inte sluta att titta.

Jag menar. Ska Carrie och Aidan verkligen få det att funka igen efter hennes svek? Vad ser Miranda egentligen i den där Steve, han pratar ju så jobbigt? För Samantha är tydligen inget omöjligt inte ens lite lesbiska kontakter, men kommer hon att fortsätta avverka män som hon gör? Och varför är Charlotte så förbannat naiv? Jag blir så trött på henne! Men den viktigaste frågan är ju Vad heter Mr. Big egentligen?????

Ni ser upp över öronen i frågor om min nya favoritserie, tjejernas favorit nummer ett.

Let’s talk about sex, let’s talk about all the good things and the bad things that may be.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. 16 december, 2016 kl. 02:19

Kommentera

