Hem > Allmänt > Your song

Your song

En lista över låtarna jag haft hittills i mina rubriker och vilka som ska ha cred för att de lyckats beskriva mitt liv för tillfället i en sångtitel. Länkarna går till lämplig youtubesida där ni kan lyssna på hur de låter om ni inte visste.

Your Song – Elton John
Michelangelo – Björn Skifs
Sommartider – Gyllene Tider
Fuck Off and Die – Ur filmen Torkel i Knipa
With a Little Help From My Friends – The Beatles
Gimme Hope Joanna – Eddy Grant
I Will Follow Him – Peggy March
Long Train Running – Doobie Brothers
Up Where We Belong – Joe Cocker & Jennifer Warnes
Poison – Alice Cooper
Sambos På Försök – David Shutrick
Three is a Magic Number – Bob Dorough
Congratulations – Cliff Richard
Seasons of Love (525.600 minutes) – Ur musikalen Rent
Om Jag Hade Pengar (If I Were a Rich Man) – Ur musikalen Spelman på Taket

Titta där har ni låtar så länge så kan ni bygga på er allmänbildning och musikkunnighet om det var någon ni inte hört.
På fredag är det tenta. Den måste gå bra annars så blir jag surmulen. Fast jag pluggar inte på den, det verkar vara onödigt 🙂

Två inlägg på en dag, det har nog inte hänt sen första början.

Kram på er kära fans!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

