Hem > Allmänt > Fuck off and die

Fuck off and die

Ibland möter man udda människor. Jag sitter nu på tåget som tar mig tillbaka till Uppsala  där jag ska avnjuta kvällens drabbning mellan Sverige och Ryssland. Det var på morgontåget till Stockholm en lite udda konversation utspelades mellan två resenärer. Mer om den lite längre ner.

Men först. Idag har jag lärt mig lite mer om InDesign. Jag är inte på något sätt fullärd men jag känner att jag börjar få ett hyfsat hum på programmet så att jag kan knåpa ihop vissa grejer. Idag har jag lyckats skapa ett fantastiskt reklamblad för Stadium och en liten kort presentation av en av mina mecenater Victor Borge. Jag har lyckats med att frilägga bilder och annat skojsigt i Photoshop för att sen kunna slå ihop det riktigt bra till slut. Jag skulle kunna bifoga pdf:en om jag visste hur man gjorde och jag köpt loss rättigheterna till bilderna. Men, jag visste inte hur man gjorde och som ni vet så har ju jag aldrig pengar så att köpa loss bilder känns lätt onödigt.

Det är ändå lite kul med grafik. Så jag ska försöka fixa lite mer kunskap senare. Det känns som jag kan ha nytta av den sen 🙂

Så nu till den fantastiska konversationen på 08.00-tåget till Stockholm från Uppsala imorse. Den skulle kunna platsa på sajten www.tjuvlyssnat.se, mendå man bara mår dåligt av detta så kanske man ska bespara den sajten det.

Jag sitter på tåget i en kupé, där vi är 9 pers som sitter rätt tätt. Bredvid mig sitter en kvinna (K1) och en man och samtalar med varandra om ditt och datt – inget jätteprivat men lite allmänt om jobb, mat och fritid. De talar inte särskilt högt utan håller helt normal samtalston. Efter 20 minuter säger en annan kvinna (K2) till K1:

K2: Nu är din samtalstid slut.
K1: Ursäkta?
K2: Du får vara tyst nu tack, du har inte gjort något annat än att babbla om helt ointressanta sprivata saker.
K1: Menar du att jag inte ska få prata?
K2: Jo, du kan få prata, men du kan ju vara tyst emellanåt och ge honom en syl i vädret någon gång
K1: Men… Detta var nog det värsta jag hört.
K2: Om detta är det värsta du hört har du inte hört särskilt mycket i ditt liv. Nu får du faktsikt vara lite tyst och tänka på att det sitter 9 personer i denna kupén och alla bryr sig inte om att lyssna på ditt prat.

Jag blev lika paff som K1, som kan tillägas, mest tallade till den uppenbart upprörda K2 på ett väldigt förvånat sätt. Tacka tusan för det. Jag hade blivit paff om en okänd person klippt min konversation med en annan med den öppningsrepliken.

När man hör sånt som man själv inte är inblandad i mår man ändå dåligt med den stackars kvinnan som så brutalt blev nedtystad av en annan kvinna som jag verkligen hoppas vaknat på fel sida, annars är det synd om en sådan person.
Jag fann mig trots allt tvungen att säga ”Mig stör det i alla fall inte” när hon blandade in oss övriga i kupén.

Sådana där personer ska inte åka tåg, sådana personer vill man bara avfärda såsom Johanna avfärdar Jason i den danska filmen Torkel i knipa. ”Fuck off and die, du är för ful för mig och din morsa går för en hundring”

Undrar vad hon hade svarat på det?

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

