Hem > Ekonomi > Om jag hade pengar…

Om jag hade pengar…

Bara gå omkring och rabadaj. Hela fickan full med guld!

Så jag har kollat runt på lite bostäder. Det är så vi gör det här i Stockholm. Är jättenära att tacka ja till en lägenhet i Bromma, men jag kan inte köpa den då jag inte har tillräckligt med likvida medel och det faktum att jag är student och bolåneinstituten skrattar åt mig.

Jag: Hej på er, jag vill låna till en lägenhet som jag har köpt?
Bolåneinstitut: Vad trevligt

(tre minuter senare)

Bi: Vad arbetar du med?
J: Jag är student?
Bi: Har du någon medlåntagare?
J: Nej (avvaktande svar när de ställer så svåra frågor) (Alla frågor är svåra som man inte har ett bra svar på)
Bi: Då får du pröva lyckan någon annanstans.

Men det är väl så att man inte behöver det. Vem vet hur länge jag ska bo i dena här stan. Jag är ju trots allt en liten (jag är faktiskt mindre nu än förut) göteborgare som kollrat bort sig i stora byn.

Så vad hoppas jag på? Jo jag hoppas på att det löser sig på annat sätt såklart.

Men om jag hade pengar…
Då skulle jag bygga mig ett hus med två trappor och sen en tredje trappa bara för att skryta med 🙂

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

