Hem > Allmänt > Varför merkaptan?

Varför merkaptan?

Har jag verkligen inte bättre självförtroende än att jag vill använda en av de mest illaluktande gaserna som finns på den här jorden som aliasnamn?

Men så vet ni ju det. alla ni som känner mig att jag har en del självdistans till saker och ting.

Varför blogg, varför?

Alla startar bloggar, ingen läser dem utan några få som har det riktigt fint, blivit rika och så…Ingen kommer att läsa det här heller så jag använder det väl som någon sorts antikognitiv terapi,

Vad ska den ha för tema då?

Alla bloggar måste ju ha ett tema, tror jag. Vissa skriver om mode, andra om politik en tredje om idrott och jag då? – en inbördes ranking bland illaluktande gaser? Njae, med tanke på min bristande kemibakgrund så blir det inge’ bra. Så den får väl helt enkelt vara ett slags personligt porträtt om hur jag är som människa, mina brister och fel, men framförallt ska jag berätta om mina goda sidor, måste ju stärka upp min image så den överensstämmer med min profil. Ja du magister Håkan, du har verkligen sabbat min världsbild 🙂

Varför vänder du kappan efter vinden? Blogg… Jag menar… Hallå… du är ju sen ju!

Jag älskar att vända kappen efter vinden, flyta med strömmen som döda fiskar. Jag har ingen stolthet för fem öre, därför gillar alla mig 🙂 Och de som inte gör det har väl genomskådat mig, och smarta människor vill jag inte ha att göra med. De ställer bara till en massa problem.

Det finns viktigare saker än att blogga. Inser du inte att du borde göra annat viktigt med din tid?

Nej

Ok, jag ger mig väl då. Du är en sen, intetsägande, karaktärssvag person som startat en synnerligen illaluktande blogg som ingen kommer att läsa. Stämmer detta på dig?

I stora drag, ja. Fast det stämmer nog inte helt. Jag är inte riktigt så bra som du tycks beskriva mig, men kör för det.
Nu en bild på ett vattenfall (Exempelbild från Windows) Godafton och mycket nöje!

waterfall
  1. Peter
    2 juni, 2008 kl. 16:33

    Jahajo, det är ändå kul att du har en blogg så jag kan ha koll på dig från distans.
    🙂 Hör av dig någon dag!!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

